Διαχείριση και αντιμετώπιση άγχους (Μέρος Ι)

Το άγχος όσο περίεργο και αν ακούγεται πολλές φορές αποτελεί κίνητρο...

138

Είναι αδιαμφισβήτητο  ότι το άγχος έχει δραματικές συνέπειες στην ποιότητα ζωής του ατόμου και για αυτό άλλωστε οι περισσότερες ψυχοθεραπευτικές παρεμβάσεις προσανατολίζονται στην ανάπτυξη στρατηγικών αντιμετώπισης και διαχείρισης του.

Για να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και να θεραπεύσουμε το άγχος πρέπει πρώτα να το ορίσουμε. Το άγχος λοιπόν είναι μία στάση άμυνας του οργανισμού μας σε μία αόριστη απειλή. Εμφανίζεται και με την μορφή σωματικών συμπτωμάτων  και επηρεάζει το άτομο σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής του οδηγώντας σε έκπτωση της λειτουργικότητας.

Οι αιτίες σίγουρα πολλές, ο τρόπος σκέψης, και η γενικότερη στάση ζωής , η κατάσταση υγείας ,τα γεγονότα που βιώνει το άτομο , οι απαιτήσεις της καθημερινότητας είναι κάποιοι από τους παράγοντες που συντελούν στην δημιουργία του άγχους. Πέραν όμως της βοήθειας που μπορεί να λάβει κανείς μέσω της ψυχοθεραπείας υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπίσει ο καθένας το άγχος του σε καθημερινό επίπεδο.

Αρχικά προσαρμόζουμε την καθημερινότητα μας σε έναν ρεαλιστικό και λειτουργικό τρόπο σκέψης με το να διαχωρίζουμε ποια «πρέπει» στην ζωή μας είναι άχρηστα και περιοριστικά και να αρχίσουμε να δίνουμε έμφαση στις επιθυμίες μας. Ας περιορίσουμε την τάση για έλεγχο όλων των συνθηκών της ζωής μας χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι παραιτούμαστε και γινόμαστε έρμαια των καταστάσεων.

Επίσης προσπαθούμε να περιορίσουμε και ελέγξουμε τις αρνητικές σκέψεις που κάνουμε. Όταν σκεφτόμαστε μόνο αρνητικά με έναν περιοριστικό και άκαμπτο τρόπο δεν μπορούμε να αποφύγουμε το γεγονός να βιώσουμε αρνητικά συναισθήματα όπως ανησυχία, άγχος , απόγνωση. Ας είμαστε πιο ρεαλιστικές , ζυγίζοντας και αξιολογώντας λογικά όλες τις διαθέσιμες επιλογές που έχουμε.

Ας ελέγχουμε την συμπεριφορά μας με το να προσπαθούμε να μην αποφεύγουμε καταστάσεις και να μην απομονωνόμαστε κοινωνικά διότι κάτι τέτοιο μας οδηγεί σε έναν φαύλο κύκλο του τύπου κάνω αρνητικές σκέψεις, νιώθω άσχημα και άρα αποφεύγω , αλλάζω την ζωή μου γεγονός που μου επιβεβαιώνει όλες τις άσχημες σκέψεις που κάνω.

Η συμπεριφορά μας δεν θα πρέπει να είναι παθητική απέναντι στα πράγματα αλλά αντιθέτως οτιδήποτε μας αγχώνει, μας φοβίζει  καλό είναι να το αντιμετωπίζουμε κατευθείαν με έναν άμεσο και αποφασιστικό τρόπο.

Το άγχος όσο περίεργο και αν ακούγεται πολλές φορές αποτελεί κίνητρο για να προσπαθήσουμε περισσότερο να διεκδικήσουμε περισσότερο ώστε να αντιμετωπίσουμε με δύναμη ότι συμβεί στην ζωή μας.

——————————————————————————————————————————–

Μαίρη Ι.Βαρβαρούση

ΜΑΙΡΗ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣΗ

Γεννήθηκε το 1983 στην Πτολεμαΐδα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει εργαστεί στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης. Ακολούθησε την κατεύθυνση της Κλινικής Ψυχολογίας με παράλληλη εκπαίδευση στην Γνωστική Αναλυτική και Γνωστική Συμπεριφορική θεραπεία. Συμμετείχε σε συνέδρια με ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις.

Από το 2005 ζει και εργάζεται στην Πτολεμαΐδα όπου διατηρεί ιδιωτικό γραφείο.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ