Δεκάλογος κατά του καρκίνου

85

Οι βασικές παρακάνω ενέργειες μετά από συσκέψεις των ειδικών επιστημόνων σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο, συνοψίστηκαν στον δεκάλογο κατά του καρκίνου μέσα από το πρόγραμμα η Ευρώπη κατά του καρκίνου. Ο δεκάλογος αυτός αναθεωρήθηκε σχετικά πρόσφατα και έχει ως εξής

  • Μην καπνίζετε. Μην χρησιμοποιείτε καπνικά προϊόντα
  • Απαγορεύστε το κάπνισμα στο χώρο σας. Υποστηρίξτε την πολιτική απαγόρευσης του καπνίσματος στην εργασία σας.
  • Διατηρήστε το σωστό σωματικό βάρος.
  • Εντάξτε τη σωματική άσκηση στην καθημερινότητα σας. Περιορίστε την καθιστική ζωή.
  • Υιοθετήστε υγιεινή διατροφή:
  • Τρώτε πολλά προϊόντα ολικής άλεσης, όσπρια, λαχανικά και φρούτα.
  • Περιορίστε τις τροφές που είναι πλούσιες σε θερμίδες (τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή σε λιπαρά) και αποφεύγετε τα σακχαρούχα ποτά.
  • Αποφεύγετε το επεξεργασμένο κρέας· περιορίστε το κόκκινο κρέας και τις τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι.
  • Εάν πίνετε αλκοολούχα ποτά περιορίστε την κατανάλωση τους. Είναι καλύτερα για πρόληψη του καρκίνου να μην πίνετε αλκοόλ.
  • Αποφεύγετε την υπερβολική έκθεση στον ήλιο, ιδίως των παιδιών. Χρησιμοποιείτε μέσα προστασίας από τον ήλιο. Μην χρησιμοποιείτε συσκευές μαυρίσματος
  • Προστατευθείτε από καρκινογόνες ουσίες στον τόπο εργασίας ακολουθώντας τις οδηγίες  ασφάλειας και υγιεινής.
  • Εξετάστε αν εκτίθεστε σε ακτινοβολία από φυσικά υψηλά επίπεδα ραδονίου στο σπίτι σας. Λάβετε μέτρα για να μειώσετε τα υψηλά επίπεδα ραδονίου.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ