ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΚΑΡΚΙΝΟΣ

Το wincancer ξεκινάει ένα νέο σημαντικό κεφάλαιο «Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ» κατά την διάρκεια των χημειοθεραπειών. Σε συνεργασία με την Διαιτολόγο Διατροφολόγο Πωλίνα Γιαννιώτη θα προσπαθήσουμε να δώσουμε συμβουλές και απαντήσεις σε όλα όσα αφορούν τη διατροφή μας. Η προσέγγιση του θέματος πρέπει να είναι σοβαρή και επιστημονική, προσπαθούμε να αξιολογήσουμε και να φιλτράρουμε τα χιλιάδες δημοσιεύματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο με θεραπείες διατροφής. Ο Ιπποκράτης δίδασκε: «Η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου να είναι η τροφή σου». Ξεκινάμε λοιπόν με το πρώτο άρθρο.

721

Σίγουρα ο καρκίνος δεν μπορεί να θεραπευτεί μέσω της διατροφής, αναμφισβήτητα όμως η διατροφή μπορεί να κάνει καλύτερη την πορεία της νόσου. Μέσα από εδώ, θα δημιουργήσουμε έναν διατροφικό οδηγό, σύμφωνα με τις δικές σας απαιτήσεις, απορίες και ανάγκες. Στόχος μας να κάνουμε την διατροφή σύμμαχο στη νίκη της νόσου.

Η αξία της Ισορροπημένης Διατροφής.

Ακούς χρόνια πως η διατροφή σου θα πρέπει να είναι ισορροπημένη και σταθμισμένη στις προσωπικές σου ανάγκες. Πόσο όμως το εφαρμόζεις; Και ποιοι τελικά είναι οι κανόνες της ισορροπημένης διατροφής;

Η διατροφή μας θεωρείται ισορροπημένη όταν περιέχει όλες τις κατηγορίες τροφίμων στις σωστές αναλογίες. Είναι αναγκαίο την περίοδο όπου δίνουμε μία μάχη κατά την οποία το σώμα μας αλλά και η ψυχολογία μας θα επηρεαστούν, εμείς να φροντίσουμε για την οργανική ισορροπία μέσω της σωστής διατροφής.

Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά βήματα..

Βασικός κανόνας της ισορροπίας είναι η σωστή κατανομή των τροφίμων, ποσοτικά και ποιοτικά. Γι αυτό το λόγο,  φρόντισε να μην μένεις πολλές ώρες νηστικός.

Δίνοντας στον οργανισμό σου την ενέργεια που χρειάζεται κάθε 2,5-3 ώρες. Τα μικρά και συχνά γεύματα θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς καλύτερα την ρύθμιση της όρεξής σου και φυσικά θα σε εφοδιάζουν συνεχώς με ενέργεια που θα έχεις ανάγκη.

Θυμήσου τον κανόνα των 5 φρούτων και λαχανικών .

Ενώ θα φροντίσουν να σε γλυκάνουν χωρίς τύψεις με την υπέροχη γεύση τους παράλληλα θα σε εφοδιάσουν με βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, αντιοξειδωτικές ουσίες και μέταλλα που προάγουν την υγεία, δυναμώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και συμβάλλουν στην καλή μας διάθεση. Θυμήσου όσο περισσότερα χρώματα στις σαλάτες φρούτων και λαχανικών, τόσα περισσότερα θρεπτικά συστατικά .

Extra tip: Επέλεξε βιολογικά φρούτα και λαχανικά εποχής.

Επέλεξε τους  καλούς υδατάνθρακες.

Οι υδατάνθρακες αποτελούν την μεγαλύτερη κατηγορία μακροθρεπτικών συστατικών και προσφέρουν στον οργανισμό μας την απαιτούμενη ενέργεια. Φρόντισε να επιλέγεις σύνθετους υδατάνθρακες, δηλαδή υδατάθρακες με τη λιγότερη επεξεργασία όπως είναι το πλιγούρι, το καστανό ρύζι, η βρώμη,  η κινόα και το αλεύρι Dinkel.

Επέλεξε ψάρι έναντι του κρέατος.

Προσπάθησε να αποφύγεις την συχνή κατανάλωση κόκκινου κρέατος και των προϊόντων του (όπως είναι τα αλλαντικά) και επέλεξε την κατανάλωση ψαριού τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα . Άλλες πηγές που θα σου δώσουν την ποσότητα πρωτεΐνης που χρειάζεσαι είναι τα όσπρια.

Τα παραπάνω αποτελούν τις βασικές αρχές μιας ισορροπημένης διατροφής. Μιας διατροφής που μπορεί να μας βοηθήσει κάνοντάς μας περισσότερο δυνατούς.

Κάνε την τροφή σύμμαχο σου σε αυτή τη μάχη!

 

Πωλίνα Γιαννιώτη

Τηλ. Επικοινωνίας: 6977659194

Email: polinagiannioti@gmail.com

Personal website:

www.polinagiannioti.gr

__________________________________________

__________Βιογραφικό: Γιαννιώτη Πωλίνα

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πτολεμαΐδα. Σπούδασε στην Σητεία Κρήτης και σήμερα διατηρεί το προσωπικό της Διαιτολογικό  Γραφείο στην πόλη της Πτολεμαΐδας,  με στόχο την προαγωγή της υγείας, σωματικής και ψυχικής .

Παράλληλα ενημερώνει το κοινό για θέματα Διατροφής μέσα από την ραδιοφωνική της εκπομπή στο Ραδιόφωνο του Alpha, Alpha 9 89 Αθήνα και Alpha 96,5 Θεσσαλονίκης  και ως εξωτερικός συνεργάτης της Πρωινής Ενημέρωσης Alpha στην τηλεόραση του Alpha.

Μότο ‘Η τροφή μας μιλάει και μας γιατρεύει’  

Πωλίνα Γιαννιώτη, Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Τηλ. Επικοινωνίας: 6977659194

Email: polinagiannioti@gmail.com

Personal website: www.polinagiannioti.gr

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ